Kolonia Artystów

oraz Biuro Dźwięku Katowice zapraszają na wydarzenie inaugurujące tegoroczną edycję Open Source Art Festival , będące kontynuacją podjętej w 2014 roku współpracy i wymiany kulturalnej pomiędzy Miastami Sopot i Katowice.

Koncerty organizowane w ramach wydarzenia odbędą się w Sali Teatralnej Pałacu Młodzieży, interdyscyplinarnym Centrum Kultury w sercu Katowic.

 

20:00 JĘDRZEJ BOROWSKI (PL)
21:00 MACHINEFABRIEK (NL)
22:00 TOMAGA (UK)

BILETY:
10 PLN do nabycia na portalu www.ticketportal.pl oraz w dniu koncertów w Pałacu Młodzieży

ORGANIZATORZY: Kolonia Artystów, Biuro Dźwięku Katowice, Miasto Sopot, Instytucja Kultury Katowice - Miasto Ogrodów

WSPÓŁORGANIZATOR: Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie.

PARTNER: Pałac Młodzieży w Katowicach

PATRONI MEDIALNI: Gazeta Wyborcza, NOTES.NA.6.TYGODNI, M/I kwartalnik muzyczny, Trzecia Fala, Konkubinat Kultury, ultramaryna.

Zrealizowano ze środków finansowych Miasta Sopot i Miasta Katowice.

Tomaga to dwójka muzyków próbujących w audio-sferze dojść do dekonstrukcji palety dźwięku, utworzyć nowy i nieznany świat rytmów i. Grając jako muzycy od lat w zespołach takich jak The Oscillation, Shit N Shine, Neon Neon, Raime, Voice Of Seven Thunders, i wielu innych, TOMAGA programuje multiinstrumentalizm do muzyki, która na przemian przypomina dźwięki industrialne, jazz, psychodelię i minimalizm.

Zamiast skomplikowanego, abstrakcyjnego dźwięku, którego możemy się spodziewać się w wyniku ich całkowicie nieskrępowanych poszukiwań muzycznych, minimalistyczne kompozycje duetu są ciemne, psychodeliczne, nieuchwytne i głęboko przeniknięte obrazem - jak surrealistyczne sny do muzyki. Po pierwszym własnym kasetowym wydawnictwie Sleepy Jazz For Tired Cats, który został wydany w 2013 roku, zespół TOMAGA wydał jesienią 2014 pierwszy album. "Futura Grotesk" ukazał się na winylu we francuskiej wytwórni Hands In The Dark.
http://tomaga.bandcamp.com/

Machinefabriek czyli Rutger Zuydervelt jest holenderskim artystą multimedialnym działającym od 2004 roku. Muzyczny samouk, na co dzień grafik, od ponad 10 lat łączy w swojej twórczości ambient, noise, minimalizm, drone i nagrania terenowe. Ma na koncie współprace z takimi artystami jak Steinbrüchel, Jaap Blonk, Aaron Martin, Peter Broderick, Frans de Waard, Simon Nabatov, Mats Gustafsson, Steve Roden, Gareth Davis, Stephen Vitiello, Michel Banabila i Tim Catlin, oraz wieloma uznanymi wytwórniami m.in. Type, Important, Home Normal, 12K, Dekorder, Digitalis, Experimedia oraz Staalplaat. Kompozycje jego autorstwa były wykorzystywane w filmach oraz przedstawieniach tanecznych.

Poza twórczością dźwiękową Rutger Zuydervelt tworzy również instalacje, w których ważną rolę gra dialog ze środowiskiem naturalnym. Jego prace były wystawiane w Stedelijk Museum w Amsterdamie, NAI (Holenderski Instytut Architektury), the new Armando Museum MOA, Sounds Like w Saskatoon (Canada), podczas festiwalu Into the Great Wide Open oraz w Castrum Peregrini w Amsterdamie.

Jego dyskografia liczy ponad 100 pozycji, wśród których znajdziemy płyty winylowe, single, płyty kolaboracyjne i wiele innych. Ważną rolę w twórczości Machinefabriek pełni szata graficzna.

www.machinefabriek.nu

Jędrzej Borowski to inżynier dźwięku, student wrocławskiej Politechniki, pasjonat technologii i programowania, członek Audio Engineering Society. Twórca interaktywnych instalacji audiowizualnych prezentowanych m.in. podczas konferencji studenckich na Politechnice Wrocławskiej. Tworzy eksperymetnalne improwizacyjne kompozycje łączące proste elektroniczne brzmienia i kreatywną manipulację samplami. Kompozycje, inspirowane pejzażami dźwiękowymi, ambientem i muzyką konkretną często opierają się na procesach losowych, dzięki czemu każdy występ jest inny od poprzedniego. Związany z Biurem Dźwięku Katowice.

https://soundcloud.com/jborowski

Trailer by Biuro Dźwięku Katowice

 

OSA w KATO - trailer from Kolonia Artystów on Vimeo.

OSA W KATO

..............................................................................................................................................
 

Poster

by Jan Dybała