na trasie / on tour / en tournée / auf tour

electronic | experimental | ambient | drone | noise | filed recording | musique concrète | electroacoustic

„na trasie” to nowy projekt Kolonii Artystów, zakładający spotkania z muzykami którzy odbywają trasę koncertowa i "na trasie" mogą zatrzymać się nad morzem aby zagrać koncert.

Jest to okazja do spotkania i poznania twórczości muzyków, którzy nieczęsto graja koncerty w Gdańsku. 

na trasie / on tour / en tournée / auf tour to sytuacja spontaniczna i niezaplanowana. Nie wszystkie wydarzenia w Kolonii Artystów są ustalane zgodnie z cyklem grantów i dotacji, na etapie składania wniosków.

Koncerty muzyków w ramach projektu na trasie / on tour / en tournée / auf Tour realizowane są ze środków własnych Kolonii Artystów, pracy społecznej organizatorów oraz składek publiczności.

Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja na maila: kolonia.artystow@gmail.com

Bilety 10 pln
Projekt realizowany ze środków własnych (Do It Anyway).
Koordynator: Sylwester Galuschka 

13.04.2015 godz. 20.00 RE-DRUM / EMERGE (Europe-Tour 2015)
20.04.2015 godz. 20.00 Konrad Gęca / Adam Frankiewicz
27.04.2015 godz. 19.00 Keel Keathley 

13.04.2015 | RE-DRUM / EMERGE 

RE-DRUM
Projekt istnieje od 2002 roku, jego twórcą jest Pavel Aleshin - rosyjski muzyk eksperymentalny. Muzyka Re-Drum to wypadkowa drone/ambient/ experimental. W swojej twórczości Aleshin wykorzystuje nagrania terenowe, dźwięki znalezione, własny głos, instrumenty akustyczne i inne, niemuzyczne obiekty, tworząc żywe przestrzenie oscylujące od ciepłego spokoju po rytualne głębie. Pięć lat temu ukazał się jego album "S". W międzyczasie artysta dużo koncertował, dzieląc scenę między innymi z takimi muzykami jak Tzolk'in, Ratbag, Zbigniew Karkowski, Roman Nose, Rovar. Wydał także jeden pełny album, jedną netową EP-kę oraz split z Rovar17. Współpracował również z gdańskim labelem Zoharum.

https://soundcloud.com/re-drum-russia
https://emerge.bandcamp.com/album/eclipse
https://www.facebook.com/pages/Re-Drum/175392915846475

EMERGE 
To projekt zainspirowany minimalistycznymi tradycjami eksperymentalizmu i nieakademickiego noise'u, skoncentrowany na generowaniu struktur dźwiękowych mających na celu wyłonienie przestrzeni otwartych na własną interpretację każdego słuchacza. Dobór wykorzystywanych źródeł dźwięku jest zwykle bardzo zawężony. Ze względu na liczne zabiegi w większości przypadków jedynie podstawy oryginalnych dźwięków są rozpoznawalne. EMERGE używa także przetworzonych, surowych materiałów innych artystów. Podczas koncertu artysta wykona utwór 'canvas' w którym użyte zostaną jedynie przetworzone nagrania narzędzi malarskich. 'Canvas' ukazuje więc sam proces tworzenia, nie zaś na finalne dzieło. Tworzona na żywo improwizacja pozwala słuchaczowi doświadczyć jak ewoluuje ten wyimaginowany (dźwiękowy) obraz.

www.attenuationcircuit.de
https://www.facebook.com/emerge.dependenz
https://emerge.bandcamp.com/album/canvas-live

20.04.2015 | KONRAD GĘCA
podejmuje działania w obrębie sztuki dźwięku, video-art, muzyki filmowej czy teatralnej. sięga po wszelkie tworzywa, stara się nie przywiązywać do konkretnego medium a raczej dobierać je w zależności od kontekstu. opowieść, komunikacja z odbiorcą - te warunkują każdorazowo użycie innych narzędzi. w poszukiwaniu interakcji coraz częściej prowadzi warsztaty, podczas których jest tylko inicjatorem procesu twórczego. w ten sposób próbuje realizować założenia formy naturalnie ukształtowanej (andrzej pawłowski) czy formy otwartej (oskar hansen), udowadniając, że twórczość nie jest domeną profesjonalistów. pod szyldem muzykoterapii od lat organizuje cykl wydarzeń promujących muzykę poszukującą i sztukę dźwięku. występował m.in. w ramach projektu "exploratory music from poland on tour" (paryż, amsterdam, bruksela, londyn, berlin), na festiwalu skver art (mali losinj), czy w lublanie (z kolektywem cirkulacija2). jest członkiem polskiego stowarzyszenia muzyki elektroakustycznej, autorem muzyki do filmu "legenda kineform" i do spektaklu "paradiso". niedawno wydał płytę "art of choices" nakładem wydawnictwa mathka oraz współtworzył podgórski niePrzewodnik dźwiękowy.

http://dropr.com/konradgeca
https://soundcloud.com/kompostownik

20.04.2015 ADAM FRANKIEWICZ
Reżyser, realizator, producent, improwizator. Poprzez teatr formy, słuchowiska oraz muzykę elektroakustyczną dąży do wykreowania własnego języka twórczego.

Jego pierwsze audiowizualne spektakle („Dulcynea”, „Tukar”,„SoulGuest”), które wyreżyserował i do których tworzył formy audio (muzykę,dźwięk, instalację), pokazywano na wielu europejskich festiwalach (między innymi w Madrycie, Koszycach, Rydze, oraz Kurganie). Do tej pory zrealizował kilkanaście spektakli z autorską muzyką i interaktywną oprawą dźwiękową m. In. „Solaris”, „Import/Export”, “Don Juan”.

Na przestrzeni ostatnich lat współpracował z wieloma fundacjami, instytucjami oraz niezależnymi artystami, czego owocem było powstanie między innymi projektu TAPE, M.U.M.A. oraz Grupy Etyka Kurpina.

Wraz z Adrianem Piaseckim / Aggtelek, tworzy projekt improwizowanej elektroniki OJUN. Punktem wyjścia dla ich działań, są surowe, hałaśliwe transowe dźwięki, luźno inspirowane tradycjami wywodzącymi się z mitologii Jakutów. Jako TAPE Project występowali na takich festiwalach jak Up To Date, Magnetofon, Kn Fest, oraz gościnnie w teatrach.

Wraz z Mateuszem Tymurą z Teatru Latarnia tworzy niezależne wydawnictwo magnetofoniczne pionierska records.

http://dropr.com/adamfrankiewicz

27.04.2015 | Keel Keathley
Keel Keathley to alter ego Macieja Nejmana polskiego artysty, absolwenta Akademii Muzycznej w Gdańsku. Gitarzysta, klarnecista, jeden z zalozycieli labelu Few Quiet People. W 2009 roku debiutowal jeszcze jako Nejmano albumem "Noizoline" składającego się niemal w całości ze "strunowo- jazgotliwych" eksperymentów. W tym czasie miał okazję zaprezentować się szerszej publiczności na festiwalach w całej Polsce (Plateaux Festival, Free Form Festival, Off Festival), oraz poza granicami naszego kraju takich jak Jauna Muzika w Wilnie, Alt+E Festival w Moskwie oraz Chinach. 

Keel Keathley tworzy muzykę od podstaw na starych magnetofonach szpulowych. To co dotrze do uszu słuchaczy można zamknąć w jednym stwierdzeniu - hipnotyzujący minimal-ambient. Kompozycje tworzą swego rodzaju bez rytmiczną "foniczną mgłę" o gęstości zależnej od odbiorcy. 

http://www.keelkeathley.com/
https://keelkeathley.bandcamp.com