Artonautyka

- przestrzeń_laboratorium dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych zainteresowanych branżą kreatywną, tworzeniem. 

Wyobraźcie sobie przestrzeń_laboratorium, w której spotkania i warsztaty prowadzone są przez twórców i młodych, pełnych energii pasjonatów.

▼▼

Wyobraźcie sobie przestrzeń_eksperyment, w której warsztaty trwają 3 godziny, a przerwa ma miejsce, wtedy kiedy chcecie. Eksperymentując podczas warsztatów poznajecie produkcję filmową, projektowanie gier komputerowych, zasady wizualizacji dźwięku, tworzenie muzyki elektronicznej i projektowanie mody.

▼▼▼

LEAN Artonautyki_

▼ Wykształcenie twórców i odbiorców branży kreatywnej.

▼ Uświadamianie ważności rozwoju osobistego i zawodowego.

▼ Prezentacja branży kreatywnej jako formy rozwoju zawodowego.

▼ Wzmacnianie w młodych Gdańszczanach poszanowania i zrozumienia twórczości artystycznej.

▼ Budowanie relacji pomiędzy sztuką a biznesem.

▼▼▼▼

ARTONAUTYKA to projekt, który powstał z myślą o młodych ludziach, i ICH PASJACH, o tym co dla NICH WAŻNE.

▼▼▼▼▼

Partnerami projektu są gdańskie organizacje pozarządowe oraz firmy, które wpisują się w formułe współpracy kultury i biznesu:

- KreatywnaPedagogika

- Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska

- Kolonia Artystów

- WL4 - Art Space

- Sztuka Wyboru

- Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER

Dlaczego Artonautyka powstała? Mona Rena Górska, jedna z autorek projektu, porozmawiała z uczniami. Zaczęła z uczniami rozmawiać o tym, co ich pasjonuje. Co lubią robić. Wiele z nich mówiło o tworzeniu - różnego rodzaju - muzyka elektroniczna, teatr, śpiew i wiele innych form. I powstał pomysł zrealizowania - wówczas - Pasjonatów, obecnie Artonautyka. Czyli takiego źródła wiedzy, które będzie im mówiło o praktycznym podejściu do tworzenia - także jako formy pracy, samorealizacji. Skoro zajmowanie się tym, daje im radość, czemu nie mieliby tego dalej robić, i zacząć zdobywać wiedzę praktyczną w danym temacie?

▼▼▼▼▼▼

▼▼▼▼▼▼▼

Tworzenie i branża kreatywna mają ze sobą wiele wspólnego. Ten projekt stara się odpowiedzieć na potrzebę ludzi, którzy szukają indywidualnej drogi samorealizacji, także zawodowej. Ludzi młodych! To jest najważniejsze! Że masz tylko kilkanaście lat, i zaczynasz sobie zadawać pytanie: co lubię robić? To wystarczy, by zacząć iść w kierunku, który odmienia nastawienie do codzienności.. Bo coraz większa część zajęć staje się tą przyjemną. I nie tylko to. Wiele, wiele więcej... 

▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼

Co postarają się ukazać te spotkania i towarzyszące im warsztaty? Będą realizowane w tematykach:

- Jak odkryć i rozwijać swój potencjał twórczy? Branża kreatywna jako przykład przedsiębiorczego uczestnictwa w kulturze.

- Gry komputerowe. Estetyka i nowe trendy w designie gier komputerowych.

- Sztuki wizualne. VJ - sztuka wizualizacji dźwięku, projektowanie języka wizualnego.

- Muzyka elektroniczna. Problematyka sound designu.

- Moda. Wzornictwo odzieżowe, kształtowanie wizerunku, trend watching.

Tematy zostały oparte o przewagę odpowiedzi na przeprowadzonych przeze Monę ankietach wśród uczniów. 

Projekt dofinansowano z funduszy Miasta Gdańska.

MUZYKA ELEKTORNICZNA

Warsztaty: 14.06 i 16.06.2016