Open Source Art Festival

Szanowni Państwo,
z przyczyn niezależnych od organizatorów koncert zespołu Forest Swords został odwołany.
Stan zdrowia jednego z członków nie zezwala na jego podróżowanie i wysiłek. 

W czasie zaplanowanego wcześniej koncertu Forest Swords zagra artysta z brytyjskiej wytwórni Subtext - Eric Holm.
Kaja Smola, Sylwester Galuszka, 
Organizatorzy Open Source Art Festival

12-14 września 2014.
PROGRAM:

12.09.2014
20.00 VANESSA GAGEOS
21.00 ROBERT CURGENVEN
22.00 WE WILL FAIL
23.00 ERIC HOLM
Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie

13.09.2014
20.00 CEGLAREK / DYBAŁA
21.00 MIRT/TER
22.00 GAAP KVLT
23.00 EMPTYSET
Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie

14.09.2014
19.00 WO
20.00 MARCUS FJELLSTRÖM
21.00 MAPS AND DIAGRAMS
Centrum Św. Jana w Gdańsku.

Warsztaty 12-13.09.2014 | PGS Sopot
- Source Glitch Art | Wojciech Morawski
- Widokówki dźwiękowe | Piotr Ceglarek, Jan Dybała – Biuro Dźwięku Katowice

Instalacja UL – Grupa Projektowa:  Natalia Liput, Monika Gościniak, Marta Jagielska.

BILETY
Informacje o karnetach i biletach na biletomat.pl oraz www.osafestival.pl
Pojedyncze dni: 20 PLN (od 01.09.2014) - 30 PLN (od 01.09.2014)
Trzydniowy karnet: 50 PLN (od 01.09.2014) - 70 PLN (od 01.09.2014)

Projekty realizowane ze środków Gminy Miasta Sopotu i Samorządu Województwa Pomorskiego

VANESSA GAGEOS


Urodzona w 1989 w Bukareszcie w Rumuni - żyje i pracuje w Berlinie. Działa w dziedzinie instalacji multimedialnych i performance z wykorzystaniem dziedziny media art. Występowała podczas festiwalu Transmediale w Berlinie ZKM – Centrum Sztuk Multimedialnych Karlsruhe. W swoich projektach łączy elementy natury i zjawisk technologi. Jej prace dotyczą podstawowych idei ewolucji i technologii.

Podczas OSA 2014 zaprezentuje projekt pt. -logy – eksportując wymianę energii pomiędzy człowiekiem, a maszyną/ technologią.

http://www.vanessagageos.com/

ROBERT CURGENVEN


Robert Curgenven (1974) jest australijskim kompozytorem / artysta tworzący muzykę ambient. Mieszka w Kornwalii. Jego praca obejmuje pracę nad zjawiskiem rezonansów wytwarzanych poprzez gramofony i harmonicznych instrumentalnych brzmieniach gitary. Opierając się na fizyczności dźwięku – i to nie tylko fizyczne oddziaływanie na ciało, ale sposób, w jaki dźwieki mogą kształtować nasze postrzeganie przestrzeni i upływu czasu.
 Curgenven wykonał ponad 200 koncertów, od 2005 roku w Australii i Europie, w tym Klub Transmediale, Ultrahang Festival (Budapest), Feste dell Acqua (Vicenza / Włochy), Audiograft Festival (UK), określić Festival (Dania), Centrum Sztuki Współczesnej (Gdańsk ) i Alice Springs Festival Desert. Przedstawiał dźwięk jako audiowizualne i rzeźbiarskie prace w wystawach grupowych, które obejmują Transmediale (Berlin) i 10 lat microsound (Diapason Gallery, New York), jak również galerie w całej Australii, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i na wystawie indywidualnej w Centrum Sztuki Współczesnej, Toruń (Polska).

Podczas OSA 2014 odbędzie się premiera nowego projektu Roberta pt. “They tore the earth and, like a scar, it swallowed them”

http://www.recordedfields.net

WE WILL FAIL


We will fail to projekt skupiający się na przyjemności błądzenia. Nagrania terenowe, sample z taśm, szumy, syntezatory i elektroniczna perkusja zmieszane są tu w dziwaczną, odwołującą się do estetyki techno całość. Za projekt odpowiada Aleksandra Grünholz – z wykształcenia projektant graficzny, z pasji muzyk, twórczyni działająca na polu audioperformansu. Współpracuje z wieloma artystami i muzykami, współtworzy grupę artystyczną OKO, a z Piotrem Tkaczem działa w duecie Tirips.

- Zależało mi na stworzeniu czegoś, co nie pozostawia słuchacza obojętnym, oddziałuje na niego – tak debiutanckim albumie swojego autorskiego projektu We Will Fail mówi Aleksandra Grünholz. Płyta „Verstörung” jest przede wszystkim efektem jej kolekcjonerskiej pasji, artystka bowiem od lat budowała bogatą bibliotekę najróżniejszych odgłosów – od tych generowanych przez sprzęt muzyczny, przez zgrywki z taśm po field recording. „Od jakiegoś czasu klarowała mi się wizja, jak te zbiory wykorzystać i połączyć w spójną i słuchalną całość, dopiero jednak w ubiegłym roku miałam odpowiednią ilość czasu i zaczęłam pracować nad albumem” – mówi sama twórczyni. Cały materiał to wielowarstwowa wyklejanka dźwiękowa dla której spoiwem staje się hipnotyzujący rytm.
Sam tytuł albumu „Verstörung” miał być tropem odsyłającym dalej: „W tym wypadku to tytuł książki Thomasa Bernharda traktującej między innymi o niemożliwości komunikacji”.
Z czego najbardziej zadowolona jest zaś sama autorka? „Z tego, że nie nudzi mnie ten materiał mimo ogromnej ilości czasu, jaki z nim spędziłam”.

https://soundcloud.com/wewillfail

ERIC HOLM

Put simply, Eric Holm’s ‘Andøya’ is locative sound art at its finest…

The six tracks on the album were developed from recordings taken from a single contact mic placed on a remote telegraph pole on the northernmost island in the Vesterålen archipelago, Andøya, which is located three hundred kilometers from the Artic circle; near Norway. The telegraph pole in question carries high voltage lines that connect the island’s military listening stations; as such, the project poses strong questions about man, nature and isolation. As put by the artist himself: “The telegraph pole connected to a seemingly endless network of traversing lines harnesses the dense ambiance of the landscape, both absorbing and distilling the essence of Andøya’s harsh beatific character, and considers the position of microphone as witness within a vast cycle of physical transition and terrestrial flux.”

The material is dense, brawny and percussive industrial soundscaping (Boomkat have it classified as Dark Ambient/Drone/Metal), but the precise cold density of the cyclonic bottom end (and the high-end location concept) elevate the audio into the realm of advanced sonic art; a pulsing and pounding cardiac muscle. Holm, a London-based American electronic musician, has laced the stormy recordings with an intelligent array of off-kilter beats that forcefully drive the material, and the unfathomably complex work of recording in such terrain has reaped rich dividend. The striking cover photo says as much.

‘Andøya’ is released digitally and on vinyl through Subtext.
www.subtextrecordings.net

CEGLAREK / DYBAŁA


Piotr Ceglarek (Pollux) i Jan Dybała to śląscy twórcy multimedialni, absolwenci Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Łączy ich zamiłowanie do syntezy dźwięku i ciągłe eksperymenty w obrębie różnych estetyk. Od 2007 roku wraz z Ronnie Deelenem współtworzyli m.in. 8-bitowe trio RGBoy, oraz retro-syntezatorowy projekt Teleport Katowice. Na początku 2014 roku wraz z Zuzanną Waltoś w ramach działalności Instytucji Kultury Katowice Miasto Ogrodów powołali do życia projekt Biuro Dźwięku Katowice – integrujący lokalnych twórców muzyki elektronicznej w ramach otwartych sesji, warsztatów i koncertów. Najnowszy projekt – Duet Ceglarek & Dybała gra improwizowane pejzaże dźwiękowe na dwa syntezatory modularne.

www.soundcloud.com/luxpollux

MIRT / TER


Tomek Mirt to ceniony muzyk, utalentowany grafik, współtwórca pierwszej polskiej manufaktury produkującej syntezatory modularne XAOC Devices, właściciel niezależnej oficyny wydawniczej cat|sun, nierzadko współpracujący z wytwórniami Monotype Records i Bocian. Jako artysta nie pozwala się łatwo zaszufladkować, wciekając od estetyki ambientu czy postindustrialu w unikalny sposób łączy dźwiękowe eksperymenty z przystępnością pozbawioną banału. Płynnie porusza się między chaosem i porządkiem, błędem a celowością działania, rozmyciem a drapieżnością, wreszcie między brzmieniami kreowanymi na analogowych modularach, dźwiękami instrumentów akustycznych i odgłosami przyrody utrwalonymi na rejestratorach.
Współpracował z wieloma ważnymi dla sceny elektronicznej i eksperymentalnej artystami z całego świata, m.in. z Ralphem Wechowskim, Wolframem, Angelicą Casteló, czy Black Forest/ Black Sea. Na żywo występował na takich imprezach jak Unsound, WIF, czy Flussi. W swoim dorobku ma kilkanaście albumów, w tym dziewięć solowo wydanych w Polsce, Włoszech i USA. Unikalny styl wypracował grając przez lata z zespołami One Inch of Shadow, oraz Brasil and The Gallowbrothers Band, przede wszystkim jednak występując solowo i w duecie z Magdą TER.

TER artystka zafascynowana analogową muzyką elektroniczną, jedna z niewielu kobiet w Polsce, które regularnie grającą na żywo na syntezatorach modularnych. Przez szereg lat występowała w zespole Brasil and the Gallowbrothers Band. Jej zeszłoroczny solowy debiut „Fingerprints” spotkał się z ciepłym przyjęciem tak w Polsce jak i poza nią. Występowała na prestiżowych imprezach w kraju (np. krakowski Unsound), jak i za granicą (m.in. w londyńskim klubie Cafe OTO).

https://soundcloud.com/mirt-1

GAAP KVLT


Tajemnicza postać w kapturze. Podobno pochodzi z Polski, ale sposób w jaki opowiada dźwiękiem sugeruje, iż mógłby być reinkarnacją jednego z egipskich kapłanów, który zagubił się w drodze między fabrycznymi pustostanami Detroit a berlińskimi zagłębiami klubowymi. Gaap Kvlt lubi mylić tropy. Na szczęście pozostawia ślady w postaci nagrań. Jego dotychczasowy dorobek to między innymi dobrze przyjęta krótka acz treściwa kaseta “Inconnu” i dwa przedziwne, nienazwane mini CD przygotowane na festiwale Unsound 2013 i Trans:Wizje. Przy okazji tych imprez Gaap Kvlt objawił się też słuchaczom, osobiście racząc ich autorskim zestawem gęstych, ciężkich i transowych dźwięków.

Debiutancki album artysty bez twarzy  znanego jako Gaap Kvlt  nosi tytuł “Void”. To dość przewrotna nazwa zwłaszcza w kontekście charakterystycznego języka muzycznego jakim posługuje się twórca. Gaap Kvlt nie lubi bowiem próżni, całą dostępną przestrzeń skrzętnie zapełnia szumem, niskimi, falującymi tonami,  wprawiającymi w trans zrytmizowanymi strukturami dźwiękowymi, ciężkimi industrialnymi bitami i budzącymi grozę odgłosami. – W muzyce wykorzystuję niespokojne i chłodne brzmienia, bębny oraz nagrania terenowe z krajów Maghrebu i Bliskiego Wschodu – przemawia twórca. Debiutancki album “Void” także wbrew innemu znaczeniu tytułu,  jest ważny. Artysta po raz pierwszy mierzy się z dłuższą formą. – To pozwoliło mi na większą różnorodność kompozycji i budowanie klimatu – raczy wyjaśnić Gaap Kvlt. Obiecuje, że wraz z ciepłym pustynnym wiatrem i nieprzeniknionym mrokiem saharyjskich nocy zaklętych w dźwiękach “Void” przyniesie nam jeszcze więcej niepokoju, więcej transu i nowe fatamorgany.

https://soundcloud.com/gaapkvlt


EMPTYSET

Emptyset to brytyjski duet z Bristol utworzony w roku 2005 przez James’a Ginzberg i Paul'a Purgas. Działają w obszarze performance, instalacji oraz ruchomych obrazów badając fizyczne właściwości dźwięku oraz wpływ pola elektromagnetycznego i architektury na procesy powstawania obrazu. Są spadkobiercami dziedzictwa mediów analogowych. Badają strukturę i materię w sztuce oraz granice pomiędzy hałasem a muzyką. Płyty Recur i Collapsed wydane zostały przez wytwórnie raster-noton. Płyta Medium to nagrania terenowe zarejestrowane w Woodchester Mansion – niezwykłej posiadłość położonej w rozległym parku niedaleko Nympsfield. Emptyset produkują instalacje dla Tate Britain and the Architecture Foundation w Londynie oraz grają występy na żywo w Kunsthalle Zurich i Sonic Acts XIV.

„Ginzburg i Purgas wykorzystując typową dla bristolskiej sceny elektronicznej fascynację mrocznymi dźwiękami basu, doprowadzają na swym nowym krążku ciężkie i masywne brzmienia do maksimum, tworząc morderczą muzykę z pogranicza dubstepu, techno, noise`u i drone`u. Odbywa się to poprzez odarcie poszczególnych nagrań niemal ze wszystkich możliwych ozdobników i sprowadzenie ich do wspólnego mianownika, którym jest potężny rytm. Siarczyste bity uderzają więc w głośniki z siłą atomowych eksplozji, a wtórują im warczące basy wprawiające podłogę w tektoniczne drżenia. Jedynymi uzupełnieniami majestatycznych pochodów tego mechanicznego rytmu są radykalne przestery – pulsujące szumy o wysokiej częstotliwości oraz zawiesisty pomruki chmurnych dźwięków o niskiej częstotliwości.”
(źródło: Nowa Muzyka | Paweł Gzyl)

http://emptyset.org.uk/

https://vimeo.com/emptyset

WO

Wojciech Morawski mgr kulturoznawstwa na UAM w Poznaniu, artysta multimediów i muzyk poruszający się w stylistyce drone/ambient/minimal, pracuje z techniką sprzężenia zwrotnego; kurator wydarzeń muzycznych. Zajmuje się programowaniem dsp oraz interaktywnych wizualizacji. Kompozytor muzyki teatralnej.

W 2012 roku zagrał serię koncertów w Japonii, a także stworzył muzykę i zdarzenia multimedialne w spektaklu „Gift”, zrealizowany, z jedną z czołowych japońskich tancerek Yuka Seike. Współpracował z najważniejszymi instytucjami kultury w Polsce, m.in. Instytutem Teatralnym w Warszawie, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Fundacją Malta, Centrum Sztuki Dziecka, HAT Center. Tworzył prace, grał koncerty i prowadził warsztaty m.in. podczas Festiwalu Transvisualia, Okno, Malta Festival, Inspiracje. Brał również udział w MediaLabach organizowanych w Polsce, także jako uczestnik Master Class. Występował zagranicą, m.in. w Niemczech, Austrii, Rosji, Włoszech, Wielkiej Brytanii. Tworzy muzykę i multimedia do spektakli dla dzieci ­ „Śpij” Teatr Baj (2012), „Nusia i wilki” Opolski Teatr Lalki i Aktora (2012), „brzUCHO” Wrocławski Teatr Lalek (2013). Nagradzany za wykonywaną na żywo muzykę do przedstawienia „Śpij”, wraz ze spektaklem grał na najważniejszych światowych festiwalach teatru dla najmłodszych (m.in. Bolonia, Berlin, Hamburg). Prowadzi także warsztaty z zakresu multimediów, muzyki elektronicznej oraz interaktywnych instalacji dla dzieci, młodzieży i dorosłych (m.in. w ramach projektu Stary Browar Nowy Taniec dla Dzieci i Teatralna Klasa w Instytucie Teatralnym).

https://soundcloud.com/womusic

MARCUS FJELLSTRÖM


Urodził się w Szwecji w 1979 roku. Marcus Fjellström jest kompozytorem i artystą multimedialnym. Jego sztuka mieści się w zakresie czysto orkiestrowym poprzez muzykę elektroniczną i projekty audiowizualne. Współpracował z Swedish Royal Ballet, Scottish Chamber Orchestra i Sinfonietta Cracovia, a także w wielu innych orkiestrach, zespołach oraz z solistami niezależnych wytwórni płytowych.
Fjellström studiował kompozycję i aranżację w Szkole Muzycznej w Piteå, Szwecja, którą ukończył z wyróżnieniem w 2005 roku. Miesiąc po ukończeniu debiutował z pełnometrażowym albumem ”Exercises in Estrangement”, który został wydany przez Lampse Audiovisual Recordings i zebrał entuzjastyczne recenzje. Jego drugi album ” Gebrauchsmusik ” został wydany przez tę samą wytwórnię, a w 2010 roku album ” Schattenspieler ” został wydany przez Miasmah Recordings.

W 2008 roku ukończył swój pierwszy większy utwór audiowizualny, eksperymentalny film animowany z muzyką elektroniczną „Odboy & Erordog, episode 1″. Od tego czasu napisał kilka utworów audiowizualnych obejmujących klasyczne instrumentarium , w tym ”Lichtspiel Mutation 1” dla Sinfonietta Cracovia , ” Imaginarium ” dla Norrbotten NEO i ” Odboy & Erordog , „Odboy & Erordog, episodes 2 & 3″ dla the peärls before swïne experience.

W swoich pracach , Fjellström często ma na celu łączenie przeciwieństw, tak, że nie są ze sobą sprzeczne, lecz łączą się w naturalny trzeci element . Wpływy muzyczne wahają się od elektroniki, takich jak Aphex Twin i Autechre, kompozytorów, takich jak XX wieku György Ligeti i Johna Cage’a. Dodatkowe wpływy m.in. impresjonistów kompozytorów Maurice Ravel i Claude Debussy oraz kompozytorów muzyki filmowej Bernard Herrmann, Angelo Badalamenti i Zdenek Liska.
Ostatnie projekty to utwór symfoniczny taniec „Again” , we współpracy z NorrlandsO peran
i choreografa Ina Christel Johannessen, a 22 minutowy utwór audiowizualny „Odboy & Erordog, episodes 2 & 3″ miał premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rotterdamie 2013.

http://www.kafkagarden.com

MAPS AND DIAGRAMS

Od czasu wydania utworu na kompilacji RND_0.34873349921 dla wytwórni Pause_2 w roku 2001, Maps adn Diagrams pojawił się w wielu znaczących wytwórniach: Static Caravan, Nomadic Kids Republic, Beko DSL, Fluid Audio, Time Released Sound, Chemical Tapes, Smallfish, Toytronic, Expanding Records and both Moamoo and Symbolic Interaction in Japan – by wymienić tylko kilka. Pod nazwą Maps and Diagrams kryje się Tim. Tim pojawił się znanej na całym świecie audycji radiowej John’a Peel’a oraz na wielu innych audycjach radiowych. Prowadzi w UK wytwórnię Handstitched*, która specjalizuje się w ręcznie pakowanymi płytami z muzyka elektro akustyczną oraz z muzyką dornową, co jest elementem jego twórczości. Tim jest zaangażowany w projekty audiowizualne, w tym instalacje dla Galerii Sztuki i teledyski dla globalnej marki odzieżowej. Wydaje swoje płyty pod nazwą Maps and Diagrams ale również podejmuje współpracę z innymi artystami w takich projektach jak: Black Elk, Karst, Hessien, Somme and Bluhm. Nagrywa też utwory jako Atlantis.

http://www.handstitched.net/

http://handstitched.bandcamp.com

SOURCE GLITCH ART

Prowadzenie Wojtek Morawski mgr kulturoznawstwa na UAM w Poznaniu, artysta multimediów i muzyk poruszający się w stylistyce drone/ambient/minimal, pracuje z technika sprzężęnia zwrotnego; kurator wydarzeń muzycznych.  Zajmuje sie programowaniem dsp oraz interaktywnych wizualizacji. Kompozytor muzyki teatralnej.

Warsztaty bazujące na Processingu (języku programowania rozwijanym jako projekt Open Source) mające na celu wypracowanie zestawu narzędzi do niestandardowych form obróbki obrazu.

Glitch Art to w dużym uproszczeniu sztuka bazująca na estetyce związanej z zakłóceniami – zaczynając od zakłóceń które, możemy znaleźć na poziomie instalacji elektrycznej, po problemy związane z właściwym kodowaniem plików. Zakłócenia te decydują o formie jaką uzyskają dane źródłowe (source data) podane procesowi transformacji.

Gltich art może kojarzyć się z jpegami rozpadającymi się na kolorowe kwadraty (PRZYKAD),
ale może mieć też zupełnie inne, bardziej plastyczne wcielenie (PRZYKŁAD).
Właśnie tą drugą, mniej surową odmianą glitch artu chciałbym zająć się podczas warsztatów.

Innymi słowy można by opisać te warsztaty, jako próbę stworzenia oprogramowania do zaawansowanej obróbki grafiki. Nie oznacza to jednak, że będziemy próbować odtworzyć Photoshopa, lub jakikolwiek inny program, który pozwala na tworzenie cukierkowych zdjęć w najwyższej jakości. Wręcz przeciwnie, będziemy eksplorować estetykę, która nie została zagarnięte przez oprogramowanie z „najwyższej półki”. Szeroko rozumiane zabawy związane z przestawianiem pikseli, uśrednianiem i niezbyt skomplikowaną matematyką.

Chciałbym, żeby wypracowane przez nas narzędzia zostały wyczyszczone i dopracowane po zakończeniu warsztatów, a następnie udostępnione na zasadach CC/ Open Source.

Ilość miejsc ograniczona.
Maksymalna liczba uczestników każdego dnia to 10 osób.
Zapisy przyjmowane są do 11.09.2014
Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego (link).

Warsztaty trwają dwa dni:
piątek 12.09.2014 godz. 16.00 – 19.00
sobota 13.09.2014 godz. 12.00 – 16.00
Miejsce: Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Udział w warsztatach jest płatny 25 pln

WIDOKÓWKI DŹWIĘKOWE

Widokówki dźwiękowe from Kolonia Artystów on Vimeo.

Biuro Dźwięku Katowice i Kolonia Artystów zapraszają na warsztaty pt.’Widokówki dźwiękowe’, w ramach Open Source Art Festival, w dniach 12 i 13 września 2014 r.

Zadaniem uczestników warsztatów będzie skomponowanie abstrakcyjnej ścieżki dźwiękowej do krótkiej video-widokówki. Do wyboru będą obrazy z Katowic i Sopotu przygotowane wcześniej przez organizatorów. Warsztaty kierowane są do osób mających doświadczenie w tworzeniu dźwięków i posiadających podstawową wiedzę w zakresie edycji audio-wizualnej. Uczestnicy powinni dysponować własnym komputerem i oprogramowaniem.

Prowadzący warsztaty: Piotr Ceglarek i Jan Dybała to śląscy twórcy multimedialni specjalizujący się w syntezatorowych eksperymentach. Udostępnią uczestnikom zestaw syntezatorów analogowych, cyfrowych, modularnych oraz efekty i miksery.

Powstałe ‚Widokówki Dźwiękowe’ zaprezentowane zostaną w sobotę 13.09.2013 w Państwowej Galerii Sztuki, w godzinach 19.00 – 24.00.

Ilość miejsc ograniczona.
Maksymalna liczba uczestników każdego dnia to 12 osób.
Zapisy przyjmowane są do 11.09.2014
Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego (link).

Warsztaty trwają dwa dni:
12 września (piątek), godz. 16:00 – 19:00,
13 września (sobota), godz. 12:00 – 16:00,
Miejsce: Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Udział w warsztatach jest płatny 25 pln

UL Interaktywna rzeźba w przestrzeni.

Ul. to obiekt uliczny.
Interaktywny obiekt współgrający.
Dotyka relacji przestrzennej pomiędzy słuchaczem a wykonawcą utworu. Jego interaktywność polega na reagowaniu na ruch ludzi dookoła niego - obecność w określonej odległości od ula, zbliżanie się lub oddalanie od niego. Elektroniczne osy, którymi steruje mikro-kontroler wydają dźwięki o natężeniu adekwatnym do aktywności otoczenia. Przez swoją formę nie ma budzić lęku, a jedynie odnosząc się do rozpoznawalnego kształtu i ciekawości zachęcać do interakcji.

przestrzeń dźwięku, ruch, rytm, współgranie

Grupa Projektowa to kolektyw założony w 2012r. przez trzy projektantki: Natalię Liput, Monikę Gościniak i Martę Jagielską. Ideą zespołu jest zróżnicowanie zainteresowań przy jednoczesnej jedności potrzeb. Zamiłowanie do projektów na pograniczu różnych dziedzin, ingerencja w przestrzeń publiczną oraz wiara, że związek projektu z miejscem dla którego powstaje, wnoszą (dodatkową) jakość i wiarygodność projektów.

Do tej pory wspólnie opracowały:
- projekt rewitalizacji zachodniego wybrzeża nad jeziorem Maltańskim w Poznaniu
projekt obejmował m.in. stworzenie nowej komunikacji, design mebli. Współpraca z Danil Danieluk, kurator Kris łukomski

- scenografia statku, na którym odbywać się będą wydarzenia w ramach festiwalu UpSite Art Weekend Szczecin, lato 2014 – W  ramach scenografii planowane jest zbudowanie interaktywnej chmury, reagującej na dźwięk.

- home set – projekt mebli recyklingowych, premiera we wrześniu 2014, na Targach Habitare Design Week w Helsinkach w ramach wystawy Trash Design

grupaprojektowa.tumblr.com

Organizator:

Kolonia Artystów

Współorganizator:
Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie

Partnerzy:
Biuro Dźwięku Katowice
Nadbałtyckie Centrum Kultury
Let's ART
Monotype Records

Wsparcie technologiczne:
Sound Suport PRO – Function One
MOOV
Luminaris

Patronat medialny:
Gazeta Wyborcza
Aktivist
Trojmiasto.pl
M/I
POPUP
Notes na 6 Tygodni
SZUM
Outrave
Brand New Anthem
Trzecia Fala 
 

BILETY: Biletomat.pl