13-14.12.2019

Drone Noise Ambient 2019
Kolonia | Gdańsk | Wrzeszcz

Drone Noise Ambient 2019 to dwa dni koncertów w przestrzeni Kolonii Artystów.
Podczas cyklu spotkań muzycznych, zaprezentujemy projekty zagranicznych i krajowych artystów muzyki współczesnej z pogranicza gatunków Drone, Noise, Ambient.

Pierwsze litery nazwy projektu pochodzą od gatunków muzycznych: Drone, Noise, Ambient i tworzą skrót „DNA”. Kod DNA pełni rolę nośnika informacji genetycznej organizmów żywych, natomiast w naszym projekcie skrót „DNA” pełni rolę nośnika informacji muzycznej.

13.12.2019 | piątek
- 20:00 - GABBRO (Belgia)
- 21:00 - ZAUMNE

14.12.2019 | sobota
- 19:00 - NXOV
- 20:00 - PODPORA / KOHYT
- 21:00 - PJUSK (Norwegia)

Bilety dzienne w cenie 20 pln

GABBRO (Belgia)

Projekt saksofonistki Hanne de Backer.
Pierwsza płyta wydała w duecie z Marciem De Maeseneerem w belgijskiej wytwórni El Negocito w maju 2017 roku. Duet koncertował w Belgii, Finlandii, Polsce i w Niemczech, a na scenie spotykał się z takimi artystami jak: Samuel Ber, Giovanni Barcella, Karen Willems, zespół Nakama, Evan Parker, Mat Maneri i Lucian Ban, Frank Grotkowski, Wigbert de Joode, Aachim Kaufman.

Na drugim albumie „Granular” g a b b r o poszukuje fuzji i konfrontacji free jazzowej improwizacji z zamkniętą przestrzenią i odizolowaną społecznością.

Zainspirowana artystami Pauline Oliveros i Sam Tehching Hsich, Hanne zorganizowała spotkania muzyczne w oddziale psychiatrycznym więzienia w Antwerpii. Nagrania tych warsztatów służyły jako podstawa sesji nagraniowej w Studio Rabbit Fields w Hoboken, New Jersey. W nagraniu z Hanne de Backer i Marciem De Maeseneerem wzięli udział Agnes Hvizdalek i Raphael Malfliet. Kwartet zagrał na festiwalu Summer Bummer organizowanym przez Sound in Motion w Antwerpii, gdzie nagrali kolejne materiały, które później stały się elementem muzycznego kolażu stworzonego także z utworów nagranych w studiu. Tak powstało siedem kompozycji na płycie “Granular” (wydanej w sierpniu 2019 przez Dropa Disc.), w których słyszymy czwórkę artystów tworzących związki ze sobą, czasem, ciszą i przestrzenią, która ich otacza.

ZAUMNE

Zaumne eksploruje uczuciową stronę muzyki elektronicznej - zainspirowany ideą języka pozarozumowego, bada zjawiska i doznania, które wymykają się racjonalnemu poznaniu.

W swoich utworach łączy internetowe znaleziska z zabrudzonymi, lecz kojącymi tłami dźwiękowymi. Czerpie zarówno z tradycji muzyki tanecznej jak i eksperymentalnej.

W ubiegłym roku wydał "Emo dub", na którym zestawił szepty z nagrań ASMR z powolnymi rytmami muzyki house. Całość stworzyła czuły, acz momentami niepokojący nastrój emocjonalnej podróży, której kontynuacją stał się wydany w tym roku „Błysk”.

NXOV

młody zespół z Warszawy, którego brzmienie można opisać jako oparty na samplach zglitchiwany techno-metalcore z basem 808 i brakedown'ami w kodzie binarnym - przykryte mocnym przesterem i reverbem.

Mają na koncie jeden album, "Kay" wydany w październiku 2018 roku, jeszcze jako duet. Obecnie pracują nad kolejną płytą, w składzie rozszerzonym o akustyczną perkusję.

KATARZYNA PODPORA [KEE_VAY]

artystka multimedialna urodzona w Kołobrzegu; mieszka i pracuje w gdańsku - związana z morzem, jego przestrzenią audialną, ruchem, wpływem na twardą materię; absolwentka wydziału rzeźby i intermediów ASP w Gdańsku [studia magisterskie, doktoranckie. pod kier. prof. Katarzyny Józefowicz]; zawodowo nie jest pracownikiem uczelni, lecz freelancerem w polu sztuki, tłumaczem tekstów naukowych, lektorem; fascynacja słowem - znaczeniem, napięciem jakie zyskuje ono w konkretnej sytuacji przestrzennej, buduje jej myślenie i przenika do praktyki artystycznej - pracuje m.in. nad kwestią przestrzeni doświadczanej i odbitej w zapisie, materialnością pisma, wrażliwością na słowo, tworzywami znaczącymi, procesami zapisywania i odczytywania; tworzy i eksponuje obiekty, instalacje, wideo oraz dźwięki - eksperymentując [instrumenty/rzeczy/procesy], poszukując ich znaczenia w przestrzeni; współpracuje z muzykiem i kompozytorem Maxem Kohytem [f.a.t.e.] – grając oraz prowadząc cykl audycji szumy własne w radiu sopocki; prowadzi warsztaty z młodzieżą m.in. w ośrodku pogranicze w Krasnogrudzie;

MAX KOHYT [F.A.T.E.]

kompozytor i muzyk. współzałożyciel sopockiego stowarzyszenia jazzowego. współpracował przy spektaklach operowych teatralnych w reżyserii Rafała Matusza, Marka Weissa, Janusza Wiśniewskiego oraz Ryszarda Peryta. zajmuje się opracowaniem muzycznym spektakli teatralnych. jego główną pasją jest muzyka eksperymentalna, elektro-akustyczna i współczesna. współpracuje z artystką Katarzyną Podporą muzycznie - wspólnie stanowią duet f.a.t.e. & kee_vay, koncertują; współtworzą fundację na rzecz kultury „przestrzenie pomiędzy”; w radiu sopocki prowadzą cykl audycji o muzyce eksperymentalnej szumy własne.

PJUSK

Pjusk to projekt: Rune Sagevik i Jostein Dahl Gjelsvik którzy pochodzą z zachodniego wybrzeża Norwegii - z małych wiosek położonych blisko łona natury.

Dźwięk Pjusk jest inspirowany surową pogodą i dzikim norweskich krajobrazem. Punktem współpracy między artystami jest stara chata wysoko w górach.

To tam powstaje większość muzyki Pjusk - w otoczeniu ośnieżonych szczytów oraz dźwięków zimnych strumieni.

Projekt dofinansowano z Miasta Gdańska 
Patronat: Patronat: Glissando / Nowe idzie od morza