BILETY

Info o biletach i karnetach na OSA Festival:

Karnety trzydniowe na OSA Festival w cenie 50 PLN na biletomat.pl są dostępne jeszcze tylko dziś (10.09.2015) do godziny 00.00

Z wydrukowanym karnetem macie w pakiecie darmowe wejście na koncert Williama Basinksiego 13.09.2015 godz.17.30, w Teatrze Szekspirowskim (wejściówki do odbioru w TSZ).

Bilety jednodniowe będą dostępne w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie na godzinę przed rozpoczęciem koncertów(kasa otwarta od 20.00), cena 25,00 PLN.

Do spotkania jutro w Sopocie!

V edycja

Motywem przewodnim V edycji OSA Festiwal jest zagadnienie synchronizacji dźwięku i obrazu, architektury i przestrzeni oraz ich oddziaływania na człowieka, czyli w skrócie „SYNC”. Zaproszeni kompozytorzy zaprezentują szeroką gamę gatunków i rodzajów muzyki współczesnej, wymagającej
i zaawansowanej, od ambientu, przez drone, noise, glitch, modern electro-acustic po eksperymenty badające właściwości dźwięku i obrazu oraz możliwości ich pełnej synchronizacji.

V edycja składa się z koncertów i cyklu pokazów multimedialnych, w których nadrzędną rolę gra dźwięk
i obraz oraz ich symbiotyczne współistnienie. Zaprosiliśmy znakomitych artystów audiowizualnych i kompozytorów posługujących się rozległym wachlarzem dźwięków i tworzących wyjątkowe, zsynchronizowane audiowizualnie spektakle.

ARTYŚCI:
ALEX AUGIER, ADAM FRANKIEWICZ, SZYMON KALISKI, HERMAN KOLGEN, LUMISOKEA, MICHELA PELUSIO, SCHNITT, FRANCK VIGROUX 

Termin: 11-13.09.2015
Miejsce: Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Plac Zdrojowy 1, Sopot.
Bilety:
50 pln karnet trzydniowy dostępny na www.biletomat.pl (limitowana ilość).
25 pln bilet jednodniowy (dostępne przed koncertami).

Projekt realizowano ze środków Gminy Miasta Sopotu.

Organizator: Kolonia Artystów
Współorganizator: Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie
Współpraca: Dwie Zmiany, Herbaciarnia Villeroy & Boch
Wsparcie technologiczne:
Sound Suport PRO, Function One, MOOV, Luminaris
Patronat medialny:
Gazeta Wyborcza, Radio Gdańsk, trojmiasto.pl, M/I Magazyn, Zwykłe Życie, Trzecia Fala, FYH!, Nowe idzie od morza, Konkubinat Kultury, eskaem.pl

 

www.osafestival.pl

OSA 2015_intro_01

OSA 2015_intro_01 from Kolonia Artystów on Vimeo.

Poster OZG

Iedntyfikacja wykonana przez OZG

Line up 2015

11.09.2015 piątek
21.00 Michela Pelusio - SpaceTime Helix (IT)
22.00 Lumisokea (B/IT)
23.00 Schnitt (FR/IT)

12.09.2015 sobota
21.00 Adam Frankiewicz (PL)
22.00 Szymon Kaliski (PL)
23.00 Alex Augier (FR) 

13.09.2015 niedziela
20.00 Franck Vigroux (FR) 
21.00 Herman Kolgen - SEISMIK (CA)

Lumisokea (Koenraad Ecker ­ Belgia, Andrea Taeggi - Włochy)

Lumisokea to belgijsko-włoski duet, tworzony przez Koenraad Ecker i Andrea Taeggi. Ich muzyka jest jednocześnie bardzo fizyczna i bogata w fakturze. Przy użyciu różnych instrumentów akustycznych, jak również sprzętu analogowego tworzą mroczne i introspektywne wrażenia słuchowe.
Wpływ na twórczość duetu można dopatrywać się od muzyki dub po noise ale również słychać inspiracje tradycyjną muzyką perkusyjną z Azji i Afryki, techno, muzyką konkretną i współczesną muzyką klasyczną. Wachlarz inspiracji muzycznych Lumisokea jest potężny i służy do wywołania stany transu, tak by przenieść ciało i podkreślić dotykowe właściwości dźwięku. Aby wzmocnić skuteczność i koncentrację na koncertach, Lumisokea stworzyli wizualną stronę do swoich przedstawień muzycznych, za którą odpowiada Yannick Jacquet (Legoman) wideo artysta znany jako członek i założyciel wytwórni wizualnej AntiVJ.

Efekty wizualne i widowiskowe, które Yannick Jacquet zaprojektował dla Lumisokea oparte są na bardzo prostym, ale skutecznym pomyśle projekcyjnym. Są to powoli rozwijające się, abstrakcyjne geometryczne wiązki światła pojawiające się w przestrzeni wypełnionej dymem.

W przeciwieństwie do większości wizualizacji stosowanych na występach muzycznych, te ruchome kształty nie mają na celu dodawać znaczenia lub tworzyć konkretne obrazy do muzyki Lumisokea.
Mają raczej służyć jako punkt kontaktowy i w hipnotyczny sposób odciążyć publiczność od granic przestrzeni wydajności, dzięki możliwościom wykorzystania dotykowych i iluzorycznych cech światła podczas projekcji na dym.

Do tej pory Lumisokea wydali cztery albumy: Automatons (2011)  oraz Selva (2012), obydwa dla holenderskiej wytwórni Eat Concrete. W roku 2013 powstąła płyta “Contrapasso”, a w 2014 “Apophenia”.

https://lumisokea.bandcamp.com/

Schnitt (Amelie Duchow - Francja, Marco Monfardini - Włochy)

Schnitt to projekt stworzony w 2007 roku przez Amelie Duchow i Marco Monfardini. Współpraca artystyczna tej dwójki wypływa ze wspólnego zainteresowania do muzyki elektronicznej i sztuk wizualnych.

W 2007 Schnitt zaprezentował projekt audiowizualny pt. SIZESPEC. Inspiracją do tego projektu był świat tekstyliów, z którego Schnitt wydobył obrazy i dźwięki procesu przemysłowego. Łącząc dynamikę techniczne przekształconych elementów dźwięku SIZESPEC nadaje indywidualny i inny widok branży przemysłowej.

W 2007 Schnitt wydali swoją pierwszą płytę "Pferdchen".
W 2008 Amelie Duchow i Marco Monfardini współpracowali przy realizacji projektu pt. Airloop 1.0.
Airloop 1.0 to instalacja i performance oparty na 40 minutowych zapętleniach wideo. 

W 2010 Schnitt zaprezentował Synchropath - projekt audio / wideo, który koncentruje się na synchronizacji jako metody komponowania. Synchropath to projekt, który bada emocjonalny potencjał systemów dźwiękowych i komunikacji wideo pochodzących z codziennego życia. Synchropath rozwija metodę komponowania na podstawie synchronizacji plików audio i wideo. Wygenerowane instrumenty pochodzą z kilku różnych źródeł dźwiękowych i wideo. Schnitt wybiera 42 źródeł audio i 28 wideo, z których wyodrębniają 678 pliki audio i 234 plików wideo. Pojedyncze pliki są przetwarzane, montowane i synchronizowane między sobą, budując podstawową strukturę spektaklu. Miksowanie materiału na żywo podczas performance'u stanowi istotę spotkania z artystami. 

Projekt Synchropath zostanie zaprezentowany podczas Open Source Art Festival w roku 2015 w Sopocie. 

http://www.schnitt.it

Michela Pelusio

Michela Pelusio jest artystką włoskiego pochodzenia, obecnie mieszającą w Berlinie, która tworzył instalacje i performance w całej Europie, Azji i Ameryce. Michela tworzy inspirujące instalacje, wykorzystując przestrzeni, światło i dźwięk, tworząc widowisko pełne nowych doświadczeń , które dostarcza niepowtarzalności doznań na styku audio i wideo.  Jej badania polegają na eksploracji ludzkiej percepcji, poczucia miejsce, natury, kultury, sztuki i nauki.
 

Michela urodziła się we Włoszech w Viareggio. Studiowała rzeźbę w Akademii Sztuk Pięknych Carrara i ukończyła dyplom Master of Music i ArtScience na Interfaculty of the Royal Academy of Fine Arts and the Royal Conservatory of Den Haag.

Była nauczycielką na  ArtScience w Hadze (KABK, KONCON). Prowadzi kursy i loci synestetyczne Genius. Obecnie Michela pracuje i mieszka między Berlinem, Belgią i Grecją, a od 2012 jest założycielką ResidenceSEA -  program pobytu dla artystów, którzy angażują się w twórczy dialog z naukowcami.

Podczas OSA 2015 zaprezentuje performance pt. SpaceTime Helix. 

SpaceTime Helix jest to rzeźba kinetyczna zbudowana ze światła i dźwięku. To jest gra światłem,  symetrią, geometrią i nieskończonością. Dźwiękowe i świetlne właściwości zostały zoptymalizowane tak, aby  rzeźba miała właściwości instrumentu akustycznego oraz optycznego. 

Podczas  koncertów tworzy niezwykłe doświadczenia przestrzeni, światła i dźwięku.

Adam Frankiewicz

Reżyser, producent muzyczny, improwizator. Założyciel niezależnego wydawnictwa Pionierska Records. Twórca/współtwórca projektów „Dulcynea”, „Tukar”, „Solaris”, „Import/Export”, „Tape”, „M.U.M.A”, „Ojun” i innych. Na żywo występuje pod pseudonimem Grupa Etyka Kurpina. Prowadzi warsztaty dźwiękowe i zajmuje się pisaniem scenariuszy słuchowisk. Tematy bliskie: Rytuał, improwizacja, rejestracja.

https://soundcloud.com/adamfrankiewicz

Alex Augier

Alex Augier jest muzykiem elektronicznym. Pracuje i mieszka w Paryżu. Kiedy był bardzo młody, nauczył się sam grać na fortepianie, perkusji i bębnach, od tamtej pory i poświęcił się kompozycji i muzyce komputerowej. Następnie zapisał się na lekcję do Computer Music Designer » Master 2, by w roku 2013 w celu pogłębienia własnej twórczości zapisać się na University Jean Monnet, Saint-Etienne, FR. 
Alex Augier jest projektantem muzyki komputerowej w Théâtre de la Renaissance (Oullins - Wielki Lyon, Francja) oraz w IRCAM (Paryż, Francja), gdzie poszerza swoją wiedzę w dziedzinie syntezy i sterowania dźwiękiem przestrzennym.
Podczas OPEN SOURCE ART FESTIVAL zaprezentuje najnowszy projekt o nazwie oqpo_ooo.  Jest to projekt audiowizualny, który został utworzony podczas premiery festiwalu Scopitone 2014, gdzie Alex dzielił scenę z projektem Superposition Ryoji Ikeda (Ikeda wystepował w Sopocie w podczas OSA 2013). W ramach warsztatów InVivo Electro Live prowadzonych przez Roberta Henke (Manifeste festival 2014) stworzył N[order]ISE, wielokanałowy audiowizualny performance  10.4) in situ (Nef Curial of the 104, Paryż). Jego prace dotyczą estetyki cyfrowej i przyjmują formę instalacji audiowizualnych. 

Alex broni procesu twórczego, gdzie projektowanie, programowanie i nowe technologie są integralną częścią projektu artystycznego.

http://www.alexaugier.com

Thomas Ankersmit

Holenderski improwizator i saksofonista. Obecnie mieszka w Berlinie. Studiował w Gerrit Rietveld Academy w Amsterdamie; Hochschule der Künste w Berlinie i The School of Visual Arts w Nowym Jorku. Saksofonista, improwizator wykorzystujący w swojej muzyce zarówno analogowe syntezatory, jak i laptop. W ciągu ostatnich lat koncertował i nagrywał m. in. z Takehisa Kosugi, Alvin Lucier,Borbetomagus, Phill Niblock, Kevin Drumm, Jim O’Rourke, Taku Sugimoto, Gert­Jan Prins and Axel Dörner. Twórca instalacji prezentowanych w galeriach i muzeach w Amsterdamie, Berlinie, Kolonii, Nowym Jorku, Chicago, Los Angeles, Tokio i Osace.

https://soundcloud.com/weerzin

Szymon Kaliski

Artysta multimedialny i kreatywny programista zajmujący się projektowaniem i implementowaniem rozwiązań w przestrzeni przenikających się technologi, designu i sztuki. Zajmuje się szeroko pojętą wizualizacją informacji, sztuką generatywną oraz muzyką eksperymentalną.

http://treesmovethemost.com

Franck Vigroux

Kompozytor i improwizator, żyjący we wrzechświecie, gdzie noise, improwizacja, muzyka elektroakustyczna, industrialna i współczesna współistnieją na jednej płaszczyźnie. Na scenie może grać różne role: może być gitarzystą, turntablistą, performere grajacym elektronikę. Wyreżyserował także liczne filmy, m.in Kurz (30 ') w 2007 roku.

Franck Vigroux występuje solo lub regularnie współpracuje na żywo m.in  z Mika Vainio, Transistor (z Ben Miller), Reinhold Friedl a także z Kasper Toeplitz, Elliott Sharp, Zeena Parkins, Joey Baron, Bruno Chevillon, Marc Ducret, Push the triangle, Kenji Siratori, Ars Nova ensemble instrumental, występował z artystami Antoine Schmitt (Tempest), Kurt d'Haeseleer (Aucun lieu), Philippe Fontes (Police). Od 2000 roku wielokrotnie występował w Stanach Zjednoczonych, w Europie oraz w Japonii albo w festiwalach lub w klubach. W 2003 roku założył własną wytwórnię D'Autres Cordes Records, niektóre albumy były publikowane również przez inne wytwórnie takie jak Signature Radio France i Hypermodern (Japonia).

https://franckvigroux.bandcamp.com

Herman Kolgen - SEISMIK

„SEISMIK” to performance Hermana Kolgena, po raz pierwszy pokazywany w Polsce, opierający się na multisensorycznym doznaniu ruchu sejsmicznego ziemi, oporu, tarcia i drżenia oraz związanych z nimi zjawisk w czasie rzeczywistym. Artysta opracował zaawansowane oprogramowanie, który rejestruje pola magnetycznych aktywności sejsmicznych od São Paulo do Kioto wytwarzającym dźwięk zsynchronizowany z wizualnym pokazem.  Przy pomocy różnorodnych cyfrowych nagrań wideo i ujęć fotograficznych Kolgen stworzył wiele serii czasowych sekwencji , które potem zmontował w elastyczny i modułowy utwór. To w dużej mierze kwestia progresywnej narracji, która jest w nieustannym kręgu wpływów i ruchu, gdzie rzeczywistość jest stale w dyslokacji.

Jak w poprzednich performance’ach audiokinetycznych takich jak DUST, INJECT, KOLGEN gra na pojęciach fizycznych, mózgowych i napięciu emocjonalnym, w tym przypadku zakłócania naziemnej warstwy o różnej intensywności.

Herman Kolgen - uznany artysta multidyscyplinarny z ponad dwudziestoletnim  doświadczeniem w sztuce mediów i performance. Kolgen  mieszka i pracuje w Montrealu. Audiokinetyczny rzeźbiarz i perfomer, czerpie materiały z intymnej relacji pomiędzy obrazem i dźwiękiem. Kolgen tworzy utwory, które przybierają formę instalacji, wideo i dzieł filmowych, spektakli i rzeźb dźwiękowych. Pracuje w cyklu ciągłych poszukiwań, na skrzyżowaniu różnych mediów, wyczarowuje nowy język techniki  i oddziaływań estetycznych.

Jego wieloaspektowe prace charakteryzuje radiograficzne podejście, wpływ na pracę ma koncepcja terytorialności człowieka. 

Początkowo związany ze sztuką cyfrową i elektroniczną, oddziaływającą poprzez najwrażliwsze formy obrazu i ruchu, jego podejście ewoluuje  do coraz bardziej zhybrydyzowanej formy. Jego instalacje integrują różnorodne przestrzenne komponenty, zwłaszcza w odniesieniu do pola dźwięku. Projektowanie i stosowanie losowych systemów autogeneratywnych image / sound pozwala Hermanowi również na tworzenie audiodubbingowej przestrzeni dźwiękowej odznaczającej się niezwykle absorbującą jakością.

Prace Hermana Kolgena   zaprezentowano na Biennale w Wenecji, Ars Electronica, Transmediale w Berlinie, ISEA, Centrum Pompidou, Cimatics, DISSONANZE, Mütek, Elektra SONAR, Tapei i Szanghaju E-Arts. Herman Kolgen jest laureatem prestiżowych nagród, w tym  Ars Electronica, Qwartz oraz festiwali filmowych w w Nowym Jorku i Los Angeles, przeglądach kina niezależnego. Od 1996 do 2008 roku, poświęcił większość swojego dorobku twórczego na prace nad projektem SKOLTZ_ KOLGEN. 

http://www.kolgen.net